پیام دبیر علمی کنگره دکتر عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران
پیام دبیر علمی کنگره دکتر عبدالرضا پازوکی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران

بسم الله الرحمن الرحیم

حماسه اربعین از زوایای مختلف در طول تاریخ مورد بحث قرار گرفته وامروز تجمع بیش از 20میلیونی عاشقان حسینی بزرگترین تجمع انسانی تاریخ بشریت می باشد.

از آنجا که این حرکت خودجوش ومردمی بدون هماهنگی و برنامه ریزی های معمولی و متداول صورت گرفته است شاهد برخی نابسامانی های حوزه سلامت در این تجمع بوده ایم که از بین آنها می توان به مشکلات بهداشتی ،درمانی  ومدیریتی بهداشت درمان اشاره نمود.

لذا نیازهای سلامت این جمعیت عظیم یکی از مهمترین مباحثی است که ضرورت دارد به آن پرداخته شود . طی سالهای گذشته سازمانهای مختلف بنا به احساس وظیفه خودجوش اقداماتی را در این زمینه انجام داده اند با تشکیل ستاد اربعین و برنامه ریزی های انجام شده بسیاری از این مشکلات اصلاح گردیده است ولی جای رویکرد علمی وهمایش های علمی در حوزه سلامت این تجمع عظیم خالی بوده است.

تجمعات انسانی طی دهه های اخیر یکی از مباحثی است که از بعد بهداشتی درمانی به آن پرداخته شده ودر رشته های تخصصی مختلف نظیر طب اورژانس مورد بحث قرار گرفته است .برپایی دو کنگره قبلی سلامت در اربعین توانسته برخی از نیازهای علمی این تجمع بزرگ را طی سالهای گذشته برآورده نماید و امیدواریم در سال 1402 با برگزاری سومین کنگره ومشارکت هرچه بیشتر تمامی دست اندرکاران حوزه سلامت از سراسر دنیا شاهد ارتقاء همه جانبه سلامت در این رویداد عظیم انسانی باشیم.

حضور پرشور همکاران حوزه سلامت در مراسم اربعین و این واقعه تاریخی و استفاده از تجارب علمی شما عزیزان مطمئنا مفید بوده وان‌شاالله منجر به تهیه دستور العمل های مناسب بهداشتی درمانی در این مراسم خواهد شد .

برخود لازم می دانم از کلیه سازمان های مرتبط و همکار، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، سازمان هلال احمر، دانشگاه‌های علوم پزشکی،سازمان حج و زیارت و ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات و ستاد اربعین، اورژانس کشور، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، که در برگزاری این نشست علمی همکاری نموده اند کمال تشکر راداشته باشم .


پنج شنبه 18 آبان 1402 (4 ماه قبل )

ایمیل کنگره سلامت در اربعین : info@arbaeenhealth.com
تلفن: 02188622600
دانشگاه علوم پزشکی ایران
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران
جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران